www.majalahsains.com

5/28/09

Jenayah makin parah #3

Selain BERDOA dan BERDOA, marilah kita sama-sama MEMIKIRKAN dan BERTINDAK membanteras gejala jenayah di kalangan masyarakat supaya kes-kes seperti Sharlinie, Nurin Jazlin dan kanak-kanak lain tidak berulang. Selain itu masalah dadah, jenayah seksual, rempit, ragut, cabul, bunuh, bermusuh, buli dan macam-macam 'rangaian setan' ini tidak lagi membarah di Malaysia.

Kita percaya, masyarakat ramai yang sudah muak, menyampah, benci dan boring dengan janji-janji bohong politikus, polis dan penguatkuasa mengenai usaha membanteras jenayah. Masing-masing termasuk kita sendiri sudah terjebak dalam dunia MEMENTINGKAN PERUT SENDIRI tanpa peduli lagi masyarakat. Jangan nanti kita tidak lagi percaya pada polis dan bertindak mengikut undang-undang rimba yang ternyata surut ke belakang, sedangkan dunia sedang menuju ke hadapan.

Kepada pemerintah, dengarlah rintihan rakyat marhain yang mengundi anda. Pada masa yang sama, jangan pekakkan telinga dan butakan mata, dengan tidak mempedulikan nasihat dan pandangan ulama' dan cerdik pandai yang IKHLAS memberi teguran kepada kerajaan. Hormati, dengar dan bertindaklah sewajarnya menurut pandangan mereka supaya dapat sama-sama membawa rakyat ke arah kebaikan bukan sebaliknya.

Kita tahu, tidak ada negara utopia yang dapat diwujudkan. Masalah dan cabaran tetap datang dari luar dan dalam. Namun cabaran dalaman atau batang tubuh pemerintah jualah yang paling berat untuk dipikul. Jadi bertindaklah segera sebelum terlambat.

Kita semakin kalut dengan masalah-masalah yang datang tanpa bertindak membendung punca-punca berlakunya jenayah tersebut.

Lakukan pemulihan segera sebelum rakyat menghukum kerajaan dalam pemilihan kerajaan akan datang!

No comments: