www.majalahsains.com

12/31/09

Tahun Baru & Pergantian Umur


Salam Tahun baru Masihi 2010..

Sejak faceboook dan Twitter mula menjadi fenomena baru selepas dominasi Google, blog semakin jarang dikemaskini. Namun Google tetap A+ dalam banyak perkara terutamanya untuk Tukang Catat blog ini:-)

Banyak aplikasinya menjadi keperluan wajib bagi sesetengah orang. Lihat sahaja contoh di blog ini .Suatu masa dahulu, jika tidak mempunyai blog akan dianggap tertinggal di belakang dalam perlumbaan siber. Sekarang tidak mempunyai facebook dan Twitter mengundang rasa hairan dari rakan-rakan.

Di masa hadapan, akan muncul lagi teknologi-teknologi baru yang akan mendominasi dunia hasil kreativiti manusia. Di dalam majalah Technology Review terbitan MIT misalnya, setiap tahun mereka akan menyenaraikan hasil-hasil penyelidikan di makmal yang akan dikomersilkan. Inovasi dan kreativiti mereka dalam membuat penyelidikan begitu mengkagumkan. Begitu juga dengan laporan dan penyebaran maklumat melalui blog, laman web dan juga penerbitan buku dan majalah.

Menurut satu sumber, tahun 2010 akan diisytiharkan sebagai Tahun Inovasi di dalam negara kita. Harapannya ialah untuk melahirkan masyarakat yang kreatif dan inovatif dalam melakukan sesuatu dari pentadbiran negara hinggalah kepada pengurusan diri. Semoga kita termasuk sama di kalangan orang-orang yang kreatif dan suka melakukan inovasi :-)

Salam Tahun Baru 2010 !

No comments: