www.majalahsains.com

1/4/08

Khutbah jumaat, 2008


Khatib memulakan khutbah tahun baru 2008 dengan bacaan surah Al-Alaq..bacalah!..bacalah dengan nama Tuhanmu yang menjadikan!..

Begitulah sebaik-baiknya memulakan tahun baru iaitu memperingati makmum yang sebahagian besarnya terdiri daripada pelajar dan kakitangan Universiti dengan galakan menuntut ilmu dan membudayakan kegiatan membaca secara tuntas sepanjang masa..Mudah-mudahan di masa hadapan, tiada lagi kempen membaca di peringkat universiti, yang menunjukkan betapa di universiti pun masih ramai yang tidak membaca, apatah lagi di luar…

Seputar dunia buku di tahun 2008 khabarnya lebih meriah.. Pemikir kontroversi Dr. Kassim Ahmad dijangka akan melancarkan memoirnya awal februari nanti..buku pengalaman di angkasaraya Dr Sheikh Muzaffar juga akan diterbitkan tidak lama lagi..peminat buku juga tertunggu-tunggu memoir mantan PM Tun Dr M!..

Tukang Catat juga berazam untuk menyambung semula terjemahan ucapan khas Prof Jung Dok Lee berjudul Semiconductor and Nanotechnology Development in Korea.

Mudah-mudahan diberikan kekuatan!

3 comments:

Khairusy Syakirin Has-Yun said...

tak sabar menantikan terjemahan itu...teruskan usaha!

Anonymous said...

Semoga berjaya!

Mohd Faizal said...

insyaallah