www.majalahsains.com

10/7/09

Nobel Laureate in Physic 2009


Sehingga catatan ini ditulis, media-media cetak dan media elektronik di Kanada terus menerus membuat ulasan mengenai berita Pemenang Hadiah Nobel Fizik 2009. Akhbar The Gazzete hari ini misalnya memuatkan ulasan tersebut di muka hadapan. Lebih mengujakan bagi mereka ialah salah seorang penerima hadiah paling berprestij dalam bidang sains tersebut ialah warga Kanada.

Penuntut-penuntut di Universiti of McGill, Montreal, Canada tentunya berbangga kerana salah seorang alumni universiti tersohor tersebut telah diumumkan oleh Royal Swedish of Science, Sweden sebagai penerima Anugerah Nobel Fizik tahun 2009. Pelajar-pelajar Malaysia yang juga teman-teman Tukang Catat yang sedang belajar di sana juga, turut merasa bertuah berada di menara gading tempat di mana lahirnya pemenang Hadiah Nobel.

Semoga dengan tercatatnya sejarah gemilang tersebut, ia akan terus membakar semangat penuntut-penuntut dari Malaysia di McGill Universiti untuk terus berjuang menimba ilmu dan membawa pulang kejayaan gemilang untuk Malaysia suatu masa akan datang.

Laporan penuh penerima Hadiah Nobel ini boleh didapati di laman MajalahSains.Com

Faizal
Montreal, Kanada

2 comments:

Khairusy Syakirin Has-Yun said...

kena simpan elok-elok akhbar itu...jadi bahan sejarah yang mahal nanti!

faizal said...

hehe..semestinya