www.majalahsains.com

1/18/09

Cikgu WAFA dan Pilihanraya P036

Pada tahun 1996 saya mengambil SPM di Sekolah Menengah Agama (Atas) Zainal Abidin Kuala Terengganu, atau ringkasnya Smaasza. Tahun 19992-94 saya di Sekolah M.A.Ittifakiah Jerteh, Besut Terengganu. Di tahun 95-96 kami mengenali guru-guru yang berdedikasi dalam mendidik anak muridnya untuk bersedia menghadapi SPM yang merupakan titik penting dalam mengubah haluan hidup selepas tamat zaman persekolahan.

Suatu masa dahulu saya memasukkan entri berkenaan guru-guru yang sangat signifikan dalam mendidik saya sehingga menjadi 'orang' seperti sekarang. Antaranya ialah Cikgu Wan Fatimah Wan Abdullah (Cikgu WAFA) yang selalu berpesan supaya banyakkan membaca akhbar-akhbar terutamanya di bahagian rencana selain buku-buku umum yang lain untuk memperbaiki Bahasa Melayu.

Selepas 13 tahun meninggalkan sekolah, baru semalam saya dapat 'bertemu' kembali cikgu saya yang seorang ini. Itu pun melalui akhbar di internet. Sebelum ini saya tidak tahu yang beliau adalah isteri Ahli Parlimen PAS Kuala Terengganu yang baru iaitu YB Abdul Wahid Endut.

Tahniah cikgu dan keluarga!!

PENGUNDI PERTAMA... Calon PAS, Mohd. Abdul Wahid Endut membuang undi di Sekolah Kebangsaan Chabang Tiga bersama isterinya, Wan Fatimah Wan Abdullah.
Sumber dari mstar


Isteri Abdul Wahid dan dua anak perempuannya sedang berjalan
ke pusat pembuangan undi.

Sumber dari MSO Melayu

2 comments:

Anonymous said...

comel pulok anok cikgu tu.. kalu tahu ado anok comel, kawe ejah awal2 dulu.. hahaha

Anonymous said...

sebelum kawan open komen ni tau dah mesti ada kena mengena dgn gmbo anak cikgu tuh...kahkah