www.majalahsains.com

4/1/11

Azam baru

Azam saya kali ini ialah untuk mengurangkan cakap-cakap atau bicara politik . Sebenarnya ini sudah kali ke berapa ratus azam saya. Tapi tetap ingin saya berazam. Kenapa ?..sebab politik ini memualkan . Maksud politik ini ialah politik murahan yang menjengkelkan. Lihat sahajalah akhbar saban hari. Terus menerus memperbodohkan rakyat. Saya tidak mahu quote dari mana-mana akhbar, tapi saya yakin ramai yang bersetuju. Politik yang perlu disokong ialah politik untuk memajukan diri dan masyarakat. Bukan politik rasuah, seks dan betina.

Walaubagaimanapun saya sedang membaca sebuah buku baru tulisan Dr.Mujahid Yusof Rawa berjudul 'Menuju Pas Baru' : Krisis, Peluang dan Dinamisme'

Sebuah buku yang membawa 'pemikiran' baru dalam parti politik yang membawa wadah Islam pada perjuangannya. Bukan buku bodek.

No comments: